söndag 7 juni 2009

Vid Ljuda Os


Ska snart iväg för föreställning nr 6 av 10.
Igår var mamma och en stor del av hennes sida av släkten och merparten av mina närmaste vänner och tittade… Det gick jättebra trots att mer än halva ensemblen mådde dåligt… Det går ett virus i ”familjen” tror jag… Nästan alla har huvudvärk, feber och mår illa.. =( Men vi tar oss igenom det och ger publiken en lika bra föreställning varje gång. Det är ett underbart gäng och jag och min spetälskekollega pratade om detta igår, att vi är 80 pers i gruppen och i princip alla, med väldigt få undantag är underbara och lättsinniga människor.. Det är ovanligt att de flesta kommer så bra överens i en sån liten grupp.. =) Man blir som sagt som en stor familj under spelperioden som man sen saknar resten av året.. Och så kanske det är sista gången i år.. Jag hoppas verkligen inte det för det kommer aldrig bli samma sak den här perioden igen. Det kommer att bli ett stort hål som aldrig kan fyllas igen… =( Nej usch och fy… Vi får se helt enkelt..


Nu är jag hemma i Milos och Anna lägenhet.. Är tonårsvakt.. Haha… Milo och Anna är hemma hos Annas föräldrar i Östersund. Emma (Annas syster) tog studenten i fredags. Och dom verkar ha det bra.. Det är så skönt att Milo faktiskt kom iväg.. *stolt* =) Dom åkte i onsdags och kommer hem på tisdag morgon.. Så jag ser till att tonåringar och katter får mat.. =)
Annars så går allt bra… Det är snart midsommar och vi ska troligtvis till kusten och tälta.. Jag, Elli, Liselott, Henrik, Micke och troligtvis Ulf.. Cecilia ska till Värmland och det är lite tråkigt men det är klart att hon vill vara med sina närmaste på midsommar.. Det vill ju jag… =) Hon är ju f.ö. också med i Lödösespelet nu, dom behövde fler stadsfruar så jag ringde henne snabbt som ögat och hon ville och dök upp 30 minuter senare. Redig tjej… =)


Ja som sagt.. Får se vad som händer mer nu i sommar… Det är ju Pride och jag och Cecilia har pratat om att åka men så är Närcon samtidigt och det vill hon ju hellre på, men Elli vill dra iväg över helgen och det kanske går att ordna… =) Och så vitt jag vet så ska jag med Cecilia och hennes familj till någon stuga någonstans i slutet av juli.. Den som lever får se.. Hehe…


Nej, nu har jag uppdaterat er lite och nu ska jag göra mig iordning för föreställning…


Puss och tåflört på er från numer 25 åriga jag… =P


Och missa inte Sveriges bästa medeltidsspel i Lödöse.. 16 fina år!!http://vidljudaos.se/

Inga kommentarer: