tisdag 1 december 2009

Kärlek och jul


Sitter och gör en jul-spellista på Spotify... Än så länge är den 549 st låtar,, tror ni jag har tillräckligt? Hum... 1,3 dagars musik... Allt från Carola, Ainbusk, Peter Jöback, Shirley, Sanna, Sonja, Celine Dion, Bette Midler och Dolly Parton till Galenskaparna, South Park, Mupparna, Sesame Street, Disney och Jeff Dunham till Enya, Celtic Woman och Gregorian... En salig blandning med andra ord... Haha...

För det är väl ingen som undgått att julen är påväg... Första advent är redan förbi. Tände första ljuset tillsammans med min älskling innan hon åkte hem i söndags.

Hon var här i 5 underbara dagar. Vi hann med att umgås med vänner, gå på bio och Jul på Liseberg.. Men nu saknar jag henne så jag blir galen. Nu kommer hon inte tillbaka förrän tidigast den 26e dec. Men då stannar hon iaf till den 4e jan. =) Tur att jag har hennes tröja att gosa in mig i.. =P

Jag vill skrika ut min kärlek till henne. Hon värmer mig, lyfter mig och gör mig trygg. Jag älskar hennes sätt att tänka, att hon är så grundad och lugn. Tanken på henne lyser upp även de mörkaste stunderna. Anna - jag älskar dig! Du är en del av mig!

Jag har än så länge inhandlat EN julklapp - till Cecilia... Och jag har knappt nån aning om vad de andra ska få. Anna ska fixa Ellis ena present i det närmaste. =P Jag har en liten koll på vad jag ska ge Anna,, men bara en av sakerna. Hum.. Men, men,, sånt brukar ge med sig med tiden. =) Ska bara ha pengar till skiten också... Haha...

Minijulafton skulle vara hemma hos mig,, det var sagt sen jag flyttade in i feb,, eftersom det var min grej från början. Men eftersom vissa har allergier så bestämdes det idag att den ska vara hos Elli ist och allt som jag fixat fick jag ofixa... Jag tänker inte sticka under stolen med att jag är både väldigt ledsen och besviken över det men allergier kan man inte göra så mkt åt.

Annars så går allt väldigt bra.. Jag får en del jobb.. Och så hoppas jag ju på att få nattjobbet på samma ställe,, eller ja,, jag vet att jag får det så fort det går igenom ang nattpersonal.
Teatern går bra,, men det känns så förbannat trist att det är allra sista terminen på Harlekin någonsin.. =( Jag har liksom varit där sen -97 och varit ledare sen -00... It's the end of an era... =(
Men jag och Elli ska ju starta upp nåt eget iaf så helt slut är det ju inte iaf... =)

Nyår är lite osäkert... Det var tänkt en gigantisk fest i Harlekins lokaler,, men nu har vi fått en inbjudan från mina kusiner om en brakfest och jag får ta med mig alla mina vänner och jag och Elli tyckte att det lät väldans intressant iofs.. Så vi ska kolla upp lite..
Julen blir väl hemma hos mamma och pappa som vanligt..
Undra när jag ska få för mig att ha den hemma hos mig??!! Haha... Vill nog ha en större lgh och en sambo/familj först.. Annars så känns det ganska så meningslöst...

Min största oro just nu är uppsägning av lägenheten. Flyttade ju in i feb och då sa han att jag skulle få bo här i minst ett år. Har ju 3 månaders uppsägning så jag får ju reda på det i tid iaf.. Men vill verkligen inte flytta. Jag trivs väldigt bra här och skulle väldigt gärna ta över kontraktet. Dom har ju inget behov av lgh:n längre eftersom han tydligen blivit av med sitt jobb på SAAB sist jag hörde nåt. Så vi får vi väl se vad som händer i framtiden.

Borås trycker på,, men nu har jag ju Anna att tänka på också.. Hon ska ju flytta hit om ungefär ett år och då känns det ju lite dumt om jag skulle dra till Borås bara såhär. Även om vi troligtvis inte ska flytta ihop så fort hon flyttar hit så känns det ju ändå mysko... Men EN dag,, ja en dag,, så SKA jag bo i Borås.. Det är min stad... Den drar i mig!!!


Nej nu är klockan halv tre på natten och det kanske är dags att nana nu... Men nu är ni uppd iaf. =)

Så puss och kram på er!!

Inga kommentarer: