tisdag 1 december 2009

Tjejsnack #33

Tjejsnack #33

Låtar

1. En låt som betyder mycket för dig, av vilken anledning?
2. En låt du aldrig mer vill höra, av vilken anledning?
3. En låt du lyssnat på som du inte tycker är barnvänlig?
4. En låt som gick varm i din musikspelare under tonåren?
5. En låt som ger dig julstämning?



Mina svar:

1. The Rose med Bette Midler eftersom det var låten som jag sjöng på min brors begravning. Fast det är många låtar som betyder så mkt av så många anledningar. Bla Det Vackraste, Captain Nemo, Killing me softly, Unchained Melody, Every breath you take, Vandraren och Ännu glöder solen,, pga min bror.. Wherever you go, This is the life och många många fler pga andra personer som betyder mkt.

2. Vill inte höra nåt med Björk eller Kent om jag slipper. Fast en srskild låt kan jag inte komma på... Hum...

3. Pussy med Rammstein är väl den första jag kan komma på.. Men det finns ju många med Björn Rosenström och Onkel Kånkel också...

4. Hum... Nu ska vi se här,, det är ju inte såååå jättelängesen... Spice Girls och Celine Dion var ju ett par favoriter. Så låtar med dom.. =)

5. Sissel Kyrkjebö & Tommy Körberg med Julen är här och även Winter Wonderland med Dolly Parton.. Underbart!! Eller barnkörer med jullåtar - vilken som helst.. =)



Så det var mina svar denna vecka.. Vill ni vara med så gå in på http://mlilja.net/tjejsnack

Inga kommentarer: