fredag 30 oktober 2009

I'm blessed!!!


Har fått en massa påtryckningar om att min blogg uppdateras så sällan.. Men det är ju så,, man kommer in i perioder. Ibland uppdaterar man varje dag och ibland mer eller mindre sällan. Just nu är det som ni märker det sistnämnda.. =) Men saken är den att jag gärna vill skriva, och det är inte det att jag inte har nåt att skriva om. Utan det är för mkt. Jag vet liksom inte ens vart jag ska börja. Vissa saker kan jag inte ens skriva om utan att ha pratat med en viss person först. Hur mkt jag än skulle vilja skrika ut det om det vore så. =)
Men, men... Det kommer, det kommer... =)

Kan ju börja med att säga att mitt liv har de senaste månaderna blivit väldigt välsignat. Jag har flera nya vänner som kommit in i mitt och mina närmaste vänners liv och nu är dom en del av oss. Det är lustigt hur vi är ett STORT gäng som bildats det senaste och ALLA kommer sjukligt bra överens och kemin stämmer mellan alla. Ibland kan det ju bli så att man träffar en kompis vän och man kommer överens och tycker om varandra men man kanske inte skulle kunna umgås själv med den personen,, men det kan man här.
De senaste som dykt upp i mitt liv som jag är helt galet kompisförälskad i är: Elina, Anna, Madicken, Elle och Camilla... =)
Underbara glada människor som förgyller mina dagar tillsammans med mina älskade Elli och Emmi... Vi är som ett litet galet gäng och har alltid sjukt roligt när vi träffas, spelar ingen roll om det är i smågrupper eller hela stora gänget. 8D *loooooooooooove* Mina underbara Fladderfittor!!

Idag har min dag varit helt underbar. Började dagen med en fika hemma hos Elina,, vi hämtade hennes son och gick in till stan,, där sprang jag på min faster och mina kusiner och fick skjuts hem. Min energinivå var minst sagt låg och huvudet sprängde. Men fick äntligen i mig lite mat och pratade med Anna i telefon mellan 17.10-21.15... Haha... Det var ett par timmar det... =P Och roligt hade vi,, timmarna flög liksom iväg,, tycker jag... Kollade på förlovningsringar och grejjer... *skrattar* Skrev det på facebook och fick precis ett msnmeddelande från mamma där hon undrade vad jag menade på Facebook om förlovning... *asg* Fick lova henne att hon skulle få reda på det personligen om det skulle hända... Haha.. Söta hon... Anna fick även hålla en galen Maria sällskap in till stan, jag skulle nämligen möta upp Madicken som skulle klippa sig hos Emmi. Vi blev där en stund och sen gick jag hem igen. Och nu sitter jag här. :)

And now to another subject... Hej, jag heter Maria och jag jobbar som personlig assistent.
Ja,, jag har fått jobb... Fattar ni eller!!! Och nu ringde Bella förut och undrade om jag kunde tänka mig att ta tider för en som kanske blir långtidssjukskriven... Öhh ja sa jag... Jag var där i måndags och skulle se om det var nåt för mig och om vårdtagaren ville ha mig där. Enligt Bella så blev hon väldigt förtjust och frågar om mig hela tiden. Jag gillade henne också, så förhoppningsvis går väl 13-timmarsdagarna bra... Pust och flämt... Men, men... =) Jag börjar på lördag och jobbar då och söndag. =) Det kan hända att det blir blogginlägg då,, man får fördriva mkt tid framför datorn nämligen... Det är ett ganska lugnt jobb på så sätt... =)

Så ja, jag hoppas att det är så att jag ser ljusningen i mitt liv...
Vänner, kärlek och jobb...



Puss på er mina underbara vänner.... Hoppas att jag slipper tjöt om blogginlägg på ett tag nu... ;)

Bifogar bild på världens bästa katter... <3

3 kommentarer:

Emmi sa...

Du är värd varenda sekund av lycka mitt hjärta. Underbara underbara du! Jag e så glad att jag är en del av vårt underbara gäng=D Och det är tack vare dig. Massa pussar!

Jo tjena sa...

Grattis till jobbet! Du kommer passa skitbra som PA =)

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Tack mina sötnosar... *love*