lördag 31 oktober 2009

Day 1


Första dagen på mitt nya jobb börjar lida mot sitt slut. =)
Det har gått skitbra..
Men,,, när jag kollade busstider hemifrån mig till resecentrum igår kväll så såg jag att det inte gick några bussar, och taxi kostade 80:-, för den lilla biten??!! Visst, jag kan låta lat men jag har ingen lust att gå ganska långt (det är en bra bit gångavstånd) strax efter kl 6 på morgonen... Men jag gick,, ont i smalbenen hade jag också,, måste hitta mina sulinlägg till min basketskor alltså,, och jag gick,, bara för att upptäcka att när jag gått på bussen 30 minuter senare att den visst går förbi Drottningtorget,, som bara ligger 7 min hemifrån mig ist för 30 min... Suck... Men jag hade kollat och det stog ju fan inte... Suck och blä... Men, men...

Anlände iaf en dryg halvtimme tidigt till jobbet.. M hade börjat krampa och kissat ner sig,, så börjar jag mitt nya jobb.. Totalkaos... Haha... Skulle "tappa" henne också och glömde den extra grejjen man ska sätta på slangen och undrade hur fan man skulle få in den stora jävla konen in i urinröret... Haha... Rookiemistake!!!
Sen var det lugnt igen.. Hon käkade frukost... Några timmar senare kommer hennes man, precis när hon vill gå på toa.. Tror ni fan inte att jag glömt att sätta på pottan under? Så hon kissar över hela golvet. Hon har dessutom urinvägsinfektion så det luktar ju inte mumma om man säger så... Sen var det ett sånt missöde till,, jag hade inte glömt pottan men hon kunde inte knipa tillräckligt...
Men annars så har det gått jättebra... Slutar om en dryga 40 min,, får gå tidigare nämligen för att hinna med bussen.. Så ska börja ta tag i slutbestyren här... Jag trivs...

Visst blir de lite segt men man får roa sig bäst man kan... =)

Puss o kram på er...

2 kommentarer:

Jo tjena sa...

Misstag gör vi allihop i början men vad kul att du trivs! Kan tänka mig att du kommer vara en kanonbra PA =)

Caroline sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.