söndag 19 juni 2011

Ska försöka...

...komma över skrivkrampen... Men det är ju med detta som med allt i livet, man har olika perioder.. =)

Sen så har jag verkligen haft en lust att skriva också, men allt hopar sig så det blir så mkt som händer och tillslut så vet man inte vart man ska börja riktigt.. Men funderar på att börjar med en kort sammanfattning och sen helt enkelt börja på en ny kula.. =)
Nytt utseende, nya inlägg,, det borde la gå hand i hand... Utseendet ser ni ju redan, det fixade jag för ett tag sedan.. =)

Iaf,, den 28 augusti 2010 hämtade jag, Elli och Camilla, Anna i Malmö med hennes pick och pack så flyttade hon in hos mig.. =) Det där med att flytta ihop är verkligen ingen picknick,, aj aj aj... Två viljor och två förhållningssätt ska kombineras och och det är inga svaga viljor från någon av oss heller.. =) Men allt ordnar ju sig tillslut.. =P Iaf,, i februari fick vi en ny, gemensam, lägenhet som behövde helrenoveras och detta fixade pappa, Mathias och vi på ngn månad och i mars flyttade vi in.. Här trivs vi som fisken i vattnet och det är så galet fint. =) En 2a på 62kvm, två kvarter närmare stan och utan vissa grannar.. Såååå underbart skönt!!

Samtidigt så fick jag praktik på Yesterday Second Hand inne i stan och där är jag kvar och trivs riktigt bra.. Där började jag den 9e feb, på Annas födelsedag... Min migrän gör att det inte alltid är så lätt att sköta närvaron men vad fan ska man göra när man knappt kan röra sig ur sängen??

Och nu är Anna i Malmö och jobbar där under sommaren,, det är tomt men ett jobbigt måste,, saknar henne äckligt mycket mest hela tiden, men försöker fokusera på jobbet på dagarna iaf. Så kvällarna och nätterna är jobbigast.. =/ Helgerna försöker jag omge mig med underbara vänner så det inte känns alltför tomt.. =)

Har börjat umgås en del med min arbetskamrat Rebecca,, hon må vara väldigt ung - ja 19 - men hon är väldigt rolig att umgås med.. =) Skönt att kunna känna att man kan vara nära på jobbet hela dagarna och sen ändå kunna ses på kvällar och helger.. =)

Tatuerade mig i våras.. =) En liten orm som jag blev helt kär i, och Elli har gjort en likadan på skinkan.. =)




Min kusin Peter och min brorson Linus tog studenten nu i juni.. Dom börjar växa upp mina små brorsbarn.. Känns lite läskigt... =/







Och till nåt jobbigare, i November 2010 så gick en kär vän bort i sviterna av HIV.. Lars - Du kommer alltid att vara saknad!!
Var på både minnesstunden på RFSL Borås och på begravningen. Begravningen var riktigt vacker och grät floder gjorde nog de flesta. Mikael - hans man - hade en liten "fest" efteråt till Lars minne och det var trevligt. <3






Detta var väl den stora sammanfattningen då.. =)


Måste bara säga att det märks verkligen att man börjar komma upp i ålder (ja jag vet, jag är snart 30 och hittade rynkor för första ggn igår) eftersom många vänner gifter sig och får barn till höger och vänster.. Igår vet jag inte hur många statusuppd på FB om bröllop som jag såg och väldigt många av mina vänner har precis fått barn eller ska strax ha..
Känns som om man kanske ska ta och skynda på sitt eget liv lite... Haha...
Visserligen så är det ju förlovning på G, datum är inte bestämt och än så länge är vi i ringstadiet,, vi har bett vår fina vän Yvette designa ringarna så vi får en som bara vi har, som vi känner ett band till. Det känns lite mer speciellt så. =) Så vi får se när det stundar förlovning, men inte alltför lång tid dit tror jag.. =)




Nu ska jag fortsätta städa och fixa det sista med tvätten, men kanske hinner med ett inlägg till under dagen.. =) Det får tiden utvisa...
Men ni får gärna hojta till om idéer om vad jag kan skriva om.. =)

Puss och kram på er

/Maria


Inga kommentarer: