tisdag 20 januari 2009

Taking chances




Jag funderar allt som oftast nu ifall jag har åkt på någon sorts ångest av nåt slag. För ganska ofta nu så får jag huvudvärk, mår illa och allmänt kasst samtidigt som jag är väldigt nere och bara vill gråta. Det är förbannat jobbigt och jag vet liksom inte riktigt vart jag ska ta vägen. Idag är en sån dag, igår var det inte så. Igår mådde jag bra och tydligen så syntes det. Men idag vill jag helst bara krypa ner i sängen igen, under täcket och bara vara. Orkar inte göra nåt, orkar knappt prata med någon. Det är sånna här dagar man verkligen vill ha nåt eget. Och jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE verkligen hitta någonstans att ta vägen. SNART!!! Verkligen mer förr nu än senare... Känner mig så jävla dum... Fy... Jag blir ständigt förvånad över en människas, bl.a. mitt, psyke. Hur mkt det pallar.. Vissa mer än andra.. Och jag väntar på och funderar på när mitt knäcks.. Eller är det kanske just det som håller på att hända?
Jag var i Nossebro idag och pratade med mina handledare. Så nu vet jag vad jag har framför mig under våren... SUCK!!! Ska ju plugga: Samhäll A, Historia A, Människan socialt & kulturellt och Etik & Livsfrågor på distans. Det är en del kan jag ju säga. Både samhällen och historian är kurser som egentligen läggs under 2 terminer, men jag ska fixa dom, och två andra 100 poäng kurser, under 1 termin. MY GOD!!! Men det är la bara att jobba i min egen takt och inte stressa. I will have to make the best of a OMFG-situation...

Käkade tacos igår hos mamma o pappa,, jag fick laga maten. När jag skar gurkan så skar jag av mig en bit av min fingertopp, det gör lite ont då kan jag ju säga... Så nu traskar jag runt med mitt pimpade finger.. Det är två stycken Hello Kitty-plåster på fingret ska ni veta... =P Sååå hett... Och såååå "jag"... ;) Mamma fick lite panik när jag slängde kniven på golvet och skrek lite.. Inte så konstigt kanske.. Så jag blödde ner kökshandduken lite innan pappa plåstrade om mig. Bra med sjukvårdskunniga föräldrar,,, tja alltså inte för att det krävs särskilt mkt kunnande för att sätta på ett plåster.. Men ni förstår vad jag menar.. Hehe...Det har sina fördelar med att vara hemma hos sina föräldrar ibland,, eftersom dom här hemma lyckas boka tvättid under helgen när jag inte är här så hade jag lite tvätt då.. Hehe... Och som tur var hade mamma tvättid idag... Så nu är mina kläder rena igen... Wooohoooop...

Det är rena kändiskänslan hemma hos dom. Pappa och Nicklas (bror 1) ska vara med i Henning Mankells nya film, pappa ska spela doktor med en del repliker. Och han har precis avslutat en kortfilm där han hade huvudrollen. Mathias (bror 2) ska vara med i Andra Avenyn igen, den här gången med repliker... Hehe.. Och jag ska kanske vara med i en musikal.. Får se hur jag gör om jag kommer med,, men det ska bli skoj och veta om jag är önskvärd eller inte.. Haha... Var nämligen på audition i söndags tillsammans med Henrik. Det var dans, sång och agerande som stod på agendan. Dansen sög jag i, men fick väldigt mkt beröm i de andra två delarna. När man faktiskt får höra av ett proffs att man sjunger riktigt bra så tar man åt sig extra mkt dåra... Hehe...

Shit va kissenödig jag e... Måste verkligen springa på toa... Så det blir la till att avsluta här då... Får se, och hoppas på att mitt humör förbättras under kvällen...

Puss o gull på er

Inga kommentarer: