tisdag 10 mars 2009

Den icke heterosexuella idyllen






Det slog mig förut när min syn tog en resa ur kroppen och tittade ner på oss. Två icke heterosexuella tjejer, sittandes väldigt nära varandra i en soffa, med varsin katt i knät, drickandes te och tittandes på L-word. Det är nog den lesbiska idyllen. Eller? Ja ok, vi är inte tillsammans, men det skulle nog kunna lura vemsomhelst som hade sett oss just då. Ja, trevligt är det iaf, när C är här och vi tittar på L-word ihop. Det är en ganska så underbar serie dårå.. =)
Tittade precis ut genom fönstret, det snöar.. IGEN!! Och stora flingor är det.. *hata* Kan det inte bli vår snart? Visst, det är väldigt vacker och fridfullt när snön faller. Man kan lätt bli hypnotiserad. Men sen kommer den stunden då man ska klä på sig massor med kläder och gå ut och få pissevåta strumpor i slasket. Nej visst, det kan få snöa, bara det inte lägger sig..

Mamma är här.. Vi har hyrt film, The Flock, den handlar om två personer som jobbar med att se till sexuella förbrytare. Trodde den skulle vara bra men än så länge är den bara tråkig. =(
Mamma var precis nere och rökade, så jag passade på att börja skriva. Nu ska vi fortsätta se på filmen. =)
Ok.. Den blev lite bättre, men fortfarande väldigt tråkig. Jag rekommenderar den inte. Mamma handlade lite åt mig också, och så har vi ätit pizza… Och så gjorde jag lunch förut, pasta carbonara. Det har blivit lite av en vana att göra det på måndagar av någon anledning. Men folk älskar min carbonara iaf. Det är väl lite tack vare Milo, även om jag ibland modifierar den. Hehe.. Jag är faktiskt ganska så bra på att laga mat, även om vissa kanske inte alltid håller med. Men ska jag göra det så ska det vara utan press och stress.. ;p

Tillbaka till ämnet, mamma är rätt så underbar då. Och det är som oftast trevligt att ha henne här. Vad hade jag gjort utan mina föräldrar som ställer upp i vått och torrt liksom? Eller mina syskon för den delen!! Jag tackar gudarna (eller nåt annat) för att jag ändå har den familjen jag har.
Mor min var så söt förut, vi satt i soffan och åt och så tittar hon i glipan mellan ryggstödet och sitsen, där ligger en 100-lapp.. ”Nej men, vart kom den ifrån?”, nog fan ryckte jag till mig den snabbt medans vi försökte komma på hur den hamnat där.. Mamma smålog lite finurligt när hon inte kunde hålla sig längre. Det var min inflyttningspresent sa hon, hon hade lagt den där när hon var här förut.. =) Sötis där.. XD

Och på tal om inflyttning ja.. Jag har börjat få ordning här nu. Jag älskar min lägenhet, den är så underbart mysig. Skulle bara varit andra tapeter och en egen dusch så hade den varit heeeeelt perfekt.. =) Och jag är sällan ensam, det är allt som oftast folk här och det trivs jag med. Hatar att vara själv för länge. Är ju inte van vid det, dessutom så är jag väldigt social så.. Ett kollektiv skulle passa mig perfekt.. =)

Det som jag saknar nu är bokhyllor till min långvägg. Har tänkt mig en mellanhög, bred, billyhylla med dörrar och på varsin sida av den en mellanhög, smal, billyhylla. Såg den konstellationen på Ikea och det var riktigt snyggt. Kanske lite dyrt, men man får ta det i omgångar så ska det nog lösa sig. =) Ska inhandla en skitsnygg hylla till toaletten på Ikea också, jag blev helt kär när jag var där sist. Det är en hel serie som jag blev kär i, men jag ska ha vägghyllan

Tror inte att någon av de andra hyllorna får plats tyvärr.. Såg hörnhyllan på Ikea, men jag skippar nog den. For now.. Får nog inte plats som sagt.. =(

Fler kort från min lägenhet kommer upp när jag fått några bra.. =)
Jag funderar på att kanske gå tillbaka till min wordpress blogg. Flera av mina vänner har den nu och den verkar vara så mkt roligare. Man kan göra sidan så mkt mer personligare, egen header och så.. Men jag vet inte.. Får se vart saker och ting leder.. =)

Nu har ni fått en liten uppdatering iaf.. =) Så nu vet ni också att jag lever.. Hehe…
Har blivit presenterad för en ny sida Bloglovin, där kan man bli medlem och samla alla sina favoritbloggar och bli informerad när dom uppdateras.. Good shit.. =)

Puss o gull på er

Inga kommentarer: