torsdag 12 mars 2009

Regnet det bara öser ner.. Eller ja, snön då...


Herre*piiiip* va det snöar nu då... Har snöat hela dagen och det blir bara värre och värre... Ska ju ha teater om två timmar och så ska man behöva vandra dit och hem i totalt snökaos... Suck... =S

Igår var det första träffen med sångcoachen för DD (Dirty Dancing).. Trodde det skulle bli hur skoj som helst men det var tråkigt... Först så pratade han och ritade stämband och sånt på en tavla.. Jag såg inte ett dyft.. Och sen gick han ett varv i rummet då alla skulle få burra fram en skala.. Sen lite mer tjat och sen ett varv till då alla fick komma upp en och en så han fick höra hur vi lät.. Och vi är ganska många och jag var sist... Vi var där i 3 timmar, varav just detta tog nästan 2 timmar... Men tillslut så blev det min tur, och det är nu som jag ska skryta lite... =P
Han sa att jag har en perfekt och helt fantastisk huvudklang.. När jag körde på skalan så utbrast han i spontana "underbart" och "perfekt".. =D Alla fick ju beröm och nåt att öva på.. Men jag och en till fick samma kommentarer, "fantastisk huvudklang och det är bara ett litet fel ni gör, men det är väldigt lätt åtgärdat, gör si och så så ska det snart låta helt perfekt".. Det roliga är att han sa samma till mig som han sa till Cissi, och jag tyckte att hon sjöng bäst av alla som var där... =)
Så då har man fått bekräftat från en sångcoach som ger privatlektioner till kända personer i Sthlm och Gbg.. Så ok, jag kanske kan sjunga ändå... =P Hihii...

Ja iaf, Cecilia kom och hämtade mig, vi drog till Elli för att kolla på Greys och sen hem till mig för en L-wordnatt... Vi var uppe till 3 och sen blev jag trött och ville gå och lägga mig.. Väl i säng så blev vi båda övertrötta så jag låg och sjöng och C ville döda mig en stund... Hehe.. Vi somnade la runt halv fem eller nåt... Gick upp vid elva då hennes syster ringde, såg på 1½ avs till och sen drog hon....

Ska planera teatern nu... Måste komma på nåt skoj att göra... Ska dra med mig en skiva idag och köra lite uppvärmning bland annat....


Hittade en massa gamla kort när jag kollade igenom en massa gamla skivor... =)


Puss på er

Inga kommentarer: