tisdag 10 mars 2009

Hittade en rolig grej på min gamla blogg.. =)

Tio första

1. Första bästa kompis: Malena, jag hoppade in i deras hus när jag var typ 4 år..
2. Första bil: Det återstår att se.. Pappas första som jag kommer ihåg var en SAAB
3. Första kärlek: Hmm.. Kärlek var Sofia.. Förälskelse/besatthet var Katarina..
4. Första husdjur: Familjens hund Champis.. Mitt första egna var kaninen Dolly.. Fick henne av min bror och hans familj. Sen var det tydligen någon fågel som fanns i huset också, mina bröders som tur var.. Jag är livrädd för fåglar.. Och första helt egna som bor hemma hos mig är min katt Xena..
5. Första semester: Varje sommar när jag var liten bar det av till Lysekil.. Speciellt till Gudrun & Stigs camping i Skalhamn.. Mys mys.. *saknar*
6. Första jobb: Hmm.. Kan det varit Juniorledare i Kyrkan tro.. Aj fan..
7. Första köpta skiva: Köpta!! Oj, jag kommer ihåg vilken jag fick men vilken som är den första som jag köpte har jag ingen aning om.. Kan det vara Celiné Dion - Color of love tro..
8. Första riktiga kärlek: Sofia.. Eller Anna.. Men Sofia är det nog.. Ja, Sofia..
9. Första piercing: I öronen okt 2007.. =)
10. Första konsert: Typ på Fallens Dagar med E-type och Dilba eller nåt.. Haha..

Nio senaste

1. Senaste alkoholdrycken: Det är nog faktiskt citronvodka med coca cola.. =)
2. Senaste bilfärd: Cecilia och jag körde hennes pappa till jobbet.. =)
3. Senaste filmen du såg: The Flock som jag berättade om i förra inlägget..
4. Senaste ringda telefonsamtal: Till mamma.. Igår kväll, annars så har det ringt till mig.. Och sms is the shit.. =)
5. Senaste bubbelbadet: Ja du.. Don’t ask.. 1 år sedan?? Inte vet jag.. Haha..
6. Senaste kyss: Tror med bestämdhet att det var i januari faktiskt.. Trodde ett tag att jag skulle behöva skriva nåt annat, men sen kom jag ju på nåt annat... Haha...
7. Senaste gången du grät: Hum hum från humlegården.. Om man kan räkna det så fällde jag några tårar förut när jag läste Jennifers pres om sin bror... =) Annars så kommer jag faktiskt inte ihåg... Säkert nyligen... =)
8. Senaste måltiden: Pizza med mamma.. =P
9. Senaste spelade cd: Rammstein - Sehnsucht

Åtta har du nånsin

1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Ja tydligen.. *skrattar*
2. Blivit kär vid första ögonkastet? Nej, inte kär.. Det är så starkt..
3. Fastnat med blicken i någons urringning? Öhh ja. Hallå, det är mig ni pratar om!!
4. Fått ditt hjärta krossat? Ja.!!
5. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Säkerligen!! Det kallas fylla... ;P
6. Haft ett one night stand? Ja, det var oskulden det.. Ja och några till *visslar*
7. Busringt till någon? Det var mitt och mina bästa vänners liv i mellanstadiet.. Det och att ringa nonstop till tjejernas One-2-One..
8. Stulit något? Ja oh ja.. Man var väl ung och dum..

Sju spårlöst försvunna

1. Mitt halsband som jag fick av min gamla pojkvän.. Ett kristallhjärta med mitt namn.. Det är så fint..
2. Mitt minne verkar det som..
3. Lusten, viljan, orken..
4. En tröja som jag köpte till mamma, det är väl mer mammas spårlöst försvunna sak men jag undrar var den är.. Den var ju snygg.. Och Nej, hon har inte slängt den.. Hehe..
5. Mina pengar.. Och varje månad dessutom.. Måste vara hål i min ficka.. Ja alla mina fickor!!
6. Min "plånbok".. Den där grejen man har kort i, med bland annat mitt bankomatkort... =S
7. Mitt minne!!

Sex saker du gjort idag

1. Vaknat
2. Lagat pasta carbonara
3. Druckit te med Cecilia.. *fnittrar*
4. Mötte mamma på stan och vi hyrde film, handlade och köpte pizza..
5. Sett på film..
6. Grejat med min blogg här... =)

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Mina Xena-boxar
2. Min säng
3. Min lägenhet
4. Mina nära och kära
5. Mina katter Xena & Tosa..

Fyra personer du kan berätta allt för:

Elli
Milo
Anna
Henrik

Tre val

1. Blått eller rött? Rött - Vinrött eller mörkrött.. (Mitt svar 2007 - Blått.. Kornblått..)
2. Sommar eller vinter? Sommar. Sol, bad och värme..
3. Choklad eller chips? Jag är beroende av choklad. Choklad gör mig lite mer vänligt sinnad när jag har PMS.

Två saker att göra innan du dör

1. Resa till Nya Zeeland..
2. (Mitt svar 2007 - Kyssa en viss person igen.. Så nu måste jag ju för fan komma på nåt nytt.. *asg*) Bli skuldfri... Förjävla vuxen man kan låta då... XD

En sak du ångrar

1. EN sak?? Är ni från vettet?? Jag vet en sak.. *asg* Nej jag skojar faktiskt bara.. Puss på er!! ;)
Hmm... Att jag inte pluggar/pluggade när jag borde...

Inga kommentarer: