lördag 11 april 2009

Glad Påsk


Filmkvällen hos Cecilias kompis Amanda började rätt stelt för min del, dom pratade en massa om animé och det intresserar ju inte mig ett skit… Men dom lyckades slita sig ifrån det ämnet när Kajsa började berätta om sina feberdrömmar… Har inte skrattat så mkt på länge… Hon var riktigt skön hon, henne gillade jag.. =)
Efter tacosförtäringen flyttade vi oss in till tv-rummet där vi tittade på Dragonheart trots många protester. Den var utan subs så vi hittade på våra egna.. Det urartade och vi blev så lagom perversa… Totalt min stil med andra ord.. Hehe.. Sen satte dom på nån kass animéserie och såg ett avs, min mob åkte upp med en gång och jag började smsa med Elli ist. Sen var det dags för hemfärd.
Gick och la mig vid halv två men somnade inte förrän runt tre pga en galen katt som jag helst av allt ville döda just då.. Eller iaf stänga in henne någonstans där hon inte skulle höras… Lyckades somna tillslut iaf och sov gott sen med båda katterna runt mina ben och mitt huvud.. =)

När jag vaknade så ringde jag Sofia för jag insåg att det var enda dagen jag kunde träffa henne på. Mötte upp henne, Anna och Milo på Max, sen tog vi en liten tur på Oden. Följde med dom hem en stund innan Cecilia hämtade upp mig för tacos, ja denna dag också, hos Elli. Hemma hos Anna & Milo så tjötade vi lite medans Anna och Sofia pysslade och Milo satt vid datorn. =)

Tillslut så kom C och vi åkte hem till Elli och lagade mat. Efter maten så begav vi oss till den stora gungan på Granngården. Det är så mysigt att bara ligga i den och se upp på himlen. Sen drog vi hem till Elli igen och glodde på film. Vi satte på Pineapple express men den var verkligen inte bra.. =( Blev riktigt besviken. Så vi såg på Björn Gustavsson ist.

Igår så hämtade mina föräldrar mig, vi drog till Willys och handlade. Dom glömde köpa snus till brorsan så jag sprang in och skulle fixa det. Tjejen i kassan, som f.ö. är 2 år yngre än mig (vi vet vilka den andra är om man säger så) bad om leg. Jag sa att jag är 25 och inte har legget med mig, men ok, regler är regler så jag gick ut och hämtade min mamma. Nej hon fick inte heller köpa för jag var med henne. Vi var svinsura och paret som var före oss i kassan höll med oss om att det inte var klokt. Det spelar la för fan ingen roll vem som är med mamma när hon ska köpa liksom. Vi gick ut till bilen och pappa rusade in, slog näven i kassan och sa: ”Var fan har ni snusen!!” och den lilla nippertippan trippade snabbt iväg och hämtade snuset. Lustigt nog så var det ju ingen av oss som skulle ha den där jävla snusen utan min bror som är 35.. Haha…

Vi åkte iväg till mormor på kvällen och lämnade lite påskpresenter och så skulle hon få sin årliga äggtoddy. Hon blev så glad så.. =) Kom hem ganska sent, efter att vi åkt runt hela jävla Trollhättan för behövde tanka, ingen jävla mack tar ju kontanter längre så vi fick chansa. Kom till Nossebro där vi äntligen kunde tanka, efter 5 st. stationer. Herremygod…
Månen var på väg upp och den var så vacker. Alldeles eldröd och gigantisk. Sprang in och hämtade mammas kamera och blev ute en lång stund och försökte ta kort på den förbannade månen. Ringde ut brorsan också så han kom med sin superkamera. Månen rör sig helt galet fort, han ställde in kameran på 30 sek och under den tiden så lyckades kortet bli suddigt för månen hann röra sig.. Fick tillslut några ok kort. Tyvärr med hans kamera och bilden som jag lägger upp nu är ett av de bästa med mammas. Jag fattar inte varför man inte kan få ett kort att se ut precis som man ser det. Som om att man klippte ut en fyrkant och la in den i kameran. Det blir ju alltid annorlunda.. =(

Nu ska vi snart äta påskmat.. Mumma..
Vaknade imorse och helt mysko hade det dykt upp ett påskägg under min kudde.. Hihii.. Påskharen har varit hos mig med.. =P Den var här igår och gömde ägg för Oliver & Julia, den ringde tom till mammas mob, jag lovar, det stod Påskharen när det ringde, eller ja, jag såg det ju inte för jag var ute och öhh, skulle köpa ehh, dricka.. XD Men tydligen var påskharen skånsk och jag hade oförklarligt ont i halsen sedan. Hmm.. Måste vara det kyliga vädret.. Dessutom så sa Julia att rösten lät lik min ibland.. Fan va coolt, påskharen låter som jag.. =) En till med den här underbara, charmiga, lena rösten… *fnissar*

Nej, nu ska här duschas…

Puss & tåflört och GLAD PÅSK på er..

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gulligt..den årliga äggtoddyn.
Ni är för goa :)
Kramis
Gabriella

ps..kunde riktigt se framför mig din sura min när du fick hämta din mamma ;)