måndag 20 april 2009

Its a little bit funny, this feeling inside

Herregud… Här har det hänt saker må jag säga… Haha… Hmm.. Om man skulle ta det från början kanske!!

Vaknade vid 11 eller nåt på lördagsmorgonen… Blev ju en sen natt… Tyvärr kanske.. Eller kanske inte, beror ju på hur man ser det.. Haha.. Det fanns gott om tid, Emmi dök upp vid 12-tiden för att hjälpa mig med allt. Men eftersom det var gott om tid så hamnade vi framför tv:n någon timme.

Anna ringde, hon och Milo var förbannat nyfikna på vad det handlade om i min blogg.. Haha… Dom bjöd hem oss på frukost, och vi var ju ändå tvungna att äta, det skulle ju gå fort… Ja eller hur… Efter några timmar, kanske 1½ timme så var klockan 16.15 (vi pratade viktiga saker som man inte bara kunde avbryta.. Jag skulle ALDRIG!!! <3) och jag stressade hem…
Emmi som gulligt nog kom för att hjälpa mig var ju tvungen att åka hem och göra iordning sig, det kan man förstå med tanke på vad klockan var..

Men fan va klockan var mkt… =S Jag började koka riset och poppa popcorn samtidigt, lyckades bara bränna lite… =) Samtidigt så försökte jag göra det jag kunde med mig själv eftersom jag skulle ner och duscha också efter jag fixat med maten, så det var tyvärr inte mkt mer jag kunde göra… Strax efter 17 sprang jag ner till duschen efter mkt noga övervägande om jag skulle tvätta håret eller inte.. Det blev inte, så nu känns det som tuggummi, hur mkt spray och hårmousse som helst i det där ruffset just nu.. Bläää…

Sen sminkades det, packades och sen kom Elli.. Jag fick köra commando för hon var sen så jag hade inga rena trosor. Hon fick nämligen tvätta lite åt mig… Tack.. =) Vi packade ner i bilen och då kom Liselott som stressat iväg från mötet som hon var tvungen att vara på. Vi drog till Harlekin, mötte upp Emmi där och började dona med sallad och allt som var kvar.. Men vi var klara,,, ja nästan i tid iaf… Haha… Bara lilla kruxet om att jag glömt datorn hemma, så Cecilia och gänget fick hämta den när dom skulle lämna täcken och sånt här… När dom kom tillbaka så fick jag och C så snällt ändå åka tillbaka hem till mig för att hämta högtalarna som inte en jävel hade en tanke på… Haha…

Tillslut fick jag sätta mig ner och äta… Haha…. Med bra musik i bakgrunden också…

Festen blev så lyckad,, det kändes verkligen som om alla hade det trevligt.. =) Jag hade det galet bra iaf… Och helt plötsligt så dyker Anna & Milo upp, fan vilken surprise… Jag tror inte att ni kan förstå hur mkt det betydde för mig… Jag blev skitglad och det gjorde min perfekta kväll ännu bättre.. =) TACK!!! <3<3

Vi dansade, söp, shottade, åt, pratade, körde tipspromenad om mig o Liselott som Elli & Henrik hade gjort och hade allmänt trevligt…

Nu kommer vi till, nåt som blivit, en av höjdpunkterna (och nu skakar jag igen – är ganska utmattad också), som jag skrivit så har jag varit fan så förvirrad över saker och ting. Mkt tack vare Anna så har det rätat ut sig.. Hon pratade med henne och hon sa en del som hon sen kunde säga till mig eftersom Anna sagt att hon borde nog prova att säga det till mig, för Anna visste vad jag kände.. Haha… Vi pratade, kramades, hon var sååååååå nervös… =) Och såååå söt… =) Vi enades, ja tom tummade på, att om det går åt helvete så ska vi skratta åt det och gå vidare som inget hade hänt och att vi vet att det finns nåt och vi ska utforska detta vidare…

Klockan var helt plötsligt 3 och folk ville hem…
Vi gick hem till mig med hennes kompisar som skulle sova hos mig… Har ni listat ut nåt än?? ;) Brorsan, Elli och Jonas hamnade hos Emmi på efterfest till kl 5.30 på morgonen.. Haha…
Iaf så höll jag om henne när vi skulle sova och det kändes så bra… Hur kan jag ens ha tvivlat?? Jag kysste henne god natt, det var den första ”riktiga” och det var myyyys… Haha… Tacka fan för att hon inte fattar hur man kommer in på min blogg… *asg*

Med tanke på att vi inte var själva i min lgh så blev inte morgonen som jag hade velat. Jag hade velat mysa lite, få henne att förstå att bara för att jag var full (för det var jag, som fan, för en gångs skull.. Haha) så betyder det inte att jag inte menade det jag sa på natten. Men, det blev som det blev och vi kramades snabbt hejdå och sen hördes vi inte förrän på teaterlektionen senare.

Iaf så jäktade jag och Henrik iväg (hann inte duscha nu heller) till körövn med DD som skulle pågå hela dagen. Kände redan innan att jag mådde skit men ville åka dit iaf, och känna på det. Jag var inte bakis men jag var trött och utmattad (sov bara 2 timmar, kunde inte sova, det kunde ju hon tyvärr.. Haha) och så hade jag svinont i magen och började misstänka urinvägsinfektion (men det är det inte, det känns inte längre). Så jag ringde faktiskt Milo och flörtade med henne lite så hon kom och hämtade mig. Jag hamnade hemma hos dom för att skvallra lite om hur det hade gått sen och så skulle jag och Anna planera teaterlektionen inför kvällen.

Lite senare så mötte jag upp Elli och Liselott för att käka bakispizza på Athena… Mumma.. Haha… Sen drog vi för att städa på Harlekin sen gårdagen… Vi fixade det riktigt snabbt, inte ens en timme… Yaay.. Teamwork I tell you… =P

Sen kom folket… Inkl, ja ni vet.. Haha… Vi tittade mkt på varandra, eller ja, jag fångade hennes blick mer nu, för nu visste jag ju, och log.. Sen var lektionen slut och det var dags att dra åt varsitt håll… Suck… Vi kramades hejdå, ville ju bara att Julia och Jenny skulle snacka mer så jag slapp gå, men men..

Jag, Julia och Elli drog till Max och det tog högst 2 minuter innan jag saknade henne. Fan… Har gått som på moln hela dagen, flinat fånigt och tog tom ett lyckoskutt förut utanför min lgh, hoppas ingen såg… Hihii… Känner mig skitbarnslig ju… Hahaa… Ja herregud.. Har tom skakat och haft en nervös känsla i magen hela kvällen, fattar fan inte varför.. Snacka om jag har stängt in mina känslor (och FAN va bra jag är på det), nu när jag fick veta så släppte jag och PANG, det tog bara några timmar och nu är jag helt galet förälskad… Men neeeeejdå, det är ju absolut inget som legat och pyrt.. Haha… Julia sa att jag var konstig idag.. Jag hade någon konstig känsla runt mig som hon inte sett innan. Jag frågade Elli om det var så uppenbart och det är det… Haha… Ja jösses…

Väl hemma så kände jag mig så tom och så ensam. Ville ju bara att hon skulle vara här.. Känns helmysko ju… Hmm… Så tillslut så skickade jag ett sms till henne och jag sa att hon var dum. Hon är ju dum,, hon har fått mig att släppa ner mina murar, jag hade byggt upp dom väl, trodde jag.. Hon sa att hon kände sig ensam, jag tyckte det var konstigt eftersom hon hade hela sin familj i samma hus.. Men jag var ju inte där sa hon.. *ler fånigt* Jag försökte få hit henne men det sket sig, hon hade druckit öl så hon kunde inte köra… Vet ju fan inte när jag får se henne igen,, Hon ska ju plugga hela veckan och måste få klart sitt arbete, och det kan jag förstå, men det betyder ju inte att jag inte kommer att försöka få hit henne varje dag… Haha… Hon ger nog med sig snart… *fnissar*

Nej seriöst, nu måste jag sova.. Klockan är 02:35 och jag har som sagt bara sovit i 2 timmar sen igår morse… Blääää…. Lyckorus kan fan hålla en uppe ju…

Avslutar med en låt som kom upp i huvudet precis när vi skilts åt förut..


Puss på er i natten <3<3<3



Elton John – Your song (ngt modifierad av mig)

It's a little bit funny this feeling inside
I'm not one of those who can easily hide

I don't have much money but girl if I did
I'd buy a big house where we both could live

If I was a sculptor, but then again, no
Or a woman who makes potions in a travelling show
I know it's not much but it's the best I can do
My gift is my song and this one's for you


And you can tell everybody this is your song
It may be quite simple but now that it's done
I hope you don't mind
I hope you don't mind that I put down in words
How wonderful life is while you're in the world


I sat on the roof and kicked off the moss
Well a few of the verses well they've got me quite cross
But the sun's been quite kind while I wrote this song
It's for people like you that keep it turned on

So excuse me forgetting but these things I do
You see I've forgotten if they're green or they're blue
Anyway the thing is what I really mean
Yours are the sweetest eyes I've ever seen

1 kommentar:

Anonym sa...

Här händer det grejer minnsan :)
Det börjar likna kärlek banne mig....la la la.. ;)

Stor kramis
Gabriella