lördag 20 mars 2010

Dödssjuk...


Eller så känns det iaf.. Inatt så låg jag med en kall, blöt handduk på pannan, bafucin i käften och ett rivjärn i halsen. Och tidigare under kvällen så överdoserade jag nässpray, alvedon, bafucin, näsdukar och vatten. Skulle ju ha myskväll med mina brorsbarn men Oliver åkte till sina kusiner så det var bara jag och Julia och jag valde thé och vatten framför chips, ostbågar och dricka.. Då vet man att jag är sjuk. Haha... Mitt i filmen så pajjade min förbannade dvd-spelare så det var bara att ge upp och gå och lägga sig. Suck.. Brorsan kom hem runt två och då vaknade jag med så ont i halsen att jag trodde jag skulle krevera men jag lyckades somna om efter ett bra tag. När jag vaknade så trodde jag att det skulle bli en bra dag, men ju fler timmar som gick; desto sämre mådde jag.. =( Har levt på vatten, alvedon, bafucin, halstabletter och thé idag. Ja fram tills nu iaf då jag kände att jag aldrig kommer att bli bra om jag inte äter, så jag käkade några panpizzor, ville helst ha soppa men det fanns ingen.. =(

Egentligen så skulle jag ju till Liselott för att fira hennes födelsedag idag, men kände under dagen att jag bara blev sämre och sämre, så tillslut så gick jag ner i duschen och blev bra mkt piggare, tänkte ta mig dit och ta med mig thé för halsen men när jag gick upp till lghn igen så snurrade allt och jag mådde helt galet.. Så jag fick helt enkelt säga till henne att jag inte kunde komma.. =( Får väl lyssna på kroppen, och alla andra helt enkelt. Det halsonda går lite i perioder, men det gör mestadels ont och med vissa spridda skurar av hostattacker, då gör det ju ÄNNU ondare.. Bläää...

Ja, ok,, jag kanske gnäller, visst finns det folk som har det sämre, men det här är min blogg och då får jag skriva vad fan jag vill... ;) Hehe... Och jag FÅR gnälla, för jag är minsann SUUUUUK!!
Idag/kväll är det tvn som gäller, har fått låna brorsans (Nicklas) gamla dvd-spelare också så vi får se vad jag ploppar in i den.. Hum.. Å andra sidan så kommer ju Hedwig and the angry inch på 2an 21.30, pjäsen är ju rekommenderad så man kanske ska ge filmen en chans och kolla läget iaf. =)

Saknar min älskling en hel massa, men nu är det inte ens två veckor kvar tills vi ses... *kärlek* Men det är ändå en hel massa dagar.. Men, men...

Ska hänge mig till tvn nu..

Puss o gull på er...

Inga kommentarer: