torsdag 25 mars 2010

Vuxenpoäng?!



Idag kunde jag känna smak och det firade jag med att köpa pizza... Haha... Sen så träffade jag Henrik och vi gick och fikade på Strandgatan, väldigt mys och trevligt.. Sen var jag galet mätt vilket betyder att min mättnadskänsla kommit tillbaka också, så jag är rätt nöjd.. =P Det är alltid lika roligt att träffa Henrik för han är totalt störd.. Som sig bör när det gäller mina vänner.. Haha...

Och på tal om vänner så har det hänt lite saker det senaste som gjort att jag känt mig extremt utanför och jag har mått ganska dåligt för det och idag så fick jag lite nog om man säger så så jag kontaktade henne som står mig närmast och hon beklagade att jag kände så och att det inte alls varit meningen, bara slump. Men jag vet ju också att det varit en förbannad otur när det har varit vissa grejjer för jag har varit sjuk eller haft annat för mig när det händer saker och då har jag känt att dom kanske tror att jag drar mig undan och då drar dom själva sig undan i sin tur.. Va invecklat det blev men jag tror jag gör mig lite förstådd iaf.. =) Haha... Men iaf så sa hon att så inte var fallet utan att vi verkligen bara gått om varandra hela tiden. Och jag känner att om det faktiskt vore så fast hon förnekar det så är iaf hon nu medveten om att jag känner av det och kanske är mer försiktigare. Fast jag hoppas att hon har såpass mkt respekt för mig som hon själv säger att hon skulle säga nåt om det var nåt. Det har hon ju alltid gjort innan. Men detta ska nog lösa sig.. =)

Iaf, efter fikan så åkte jag till Överby för storhandling, där mötte brorsan upp mig för att köra hem mig. Det är vuxenpoäng att storhandla, spec med scanner och eget icakort.. Hihii.. Men det blir alltid så förvånansvärt dyrt.. Det gick på 1000:-,, för EN person.. Det är fan helt galet... Jag förstår inte hur det går till.. Å andra sidan så har jag i princip alltid mat hemma och det är ju bra. =) Och det märks att priserna gått upp för jag storhandlade samma saker för 6-700:- när jag bodde i min förra lgh, och då köpte jag tom lite mer saker.. Så ja, det märks som sagt.. Och VARFÖR är det så att alla saker tar slut samtidigt? Så som tvål, schampo, duschtvål, tvättmedel och sköljmedel, rengöringsmedel och sånt.. Det är som den där strumpan som alltid försvinner i tvätten. Finns det hygienmonster också? Haha... Är det fler än jag som har det problemet?

Imorgon blir en hektisk dag.. Då ska jag städa, tvätta, färga håret, laga mat till mig och Liselott (hasselbackspotatis, fläskfile och kantarellsås) och sen bär det av för att hjälpa till i cafét på Tolvskillingsoperan. =) Så det gäller att gå upp i tid.. As if!! Haha... Men det ska bli en rolig dag, eller ja, från eftermiddagen och framåt iaf... =P Funderar på att baka en kaka också, om jag hinner.. Haha.. Så imorgon lär musiken dunka här hemma.. Hämnd till mina psykogrannar som festar hela helgerna... Moahahahaha... Ska förresten se om jag kan få upp min nya ljuslampa ovanför sängen utan att bryta sönder mig.. Hur nu det ska gå?! Det är galet högt i tak här hemma.. =S Men vi får se som sagt.. =)

Nä, nu ska jag nog faktiskt gå och lägga mig... Är trött som en gnu...

Så puss och gull på er, jag vet att ni är ett par.. Hihii... Gör er gärna till känna så man vet vilka det är som läser.. Det hade varit roligt... =)

Inga kommentarer: