tisdag 23 mars 2010

Jobb


Japp,, jag har alltså missat både DH och Cougar Town idag pga att jag satt och sökte jobb... 3 st för att vara exakt.. Bara det att när jag skulle logga in på platsbanken för att få tillgång till mitt cv och personliga brev så var mitt konto borttaget så jag var tvungen att skriva allt på nytt. Det var fan jobbigt!! Jag kommer inte ihåg allt jag gjort och personligt brev är jag kass på. Man ska ju liksom framställa sina goda sidor och i långa loppet så är jag faktiskt blyg. Jag kan spexa och så men när det gäller att jag verkligen ska komma på bra saker om mig själv som inte låter som en klyscha så är det jobbigt och jag blir generad. Liksom "jag är positiv och har lätt att lära. Är initiativrik och idésprudlande.." Ha... What the fuck liksom... Nej gud nej, det är ju inte direkt många som har lätt för det här med personliga brev. Ska nog be min arbetsförmedlare hjälpa mig att utveckla det nästa gång jag blir kallad.

Men som sagt, har sökt tre jobb som personlig assistent nu. Får hoppas på det bästa. Skrev även in mig på manpower.se och på krogpersonal.se så jag känner mig riktigt duktig.. =P Är ju faktiskt anställd som vikarie via Assistansia redan så.. Man kan ju inte göra annat än att hoppas iaf. =)


Skrev ju igår att jag hoppades att mitt smak/luktsinne skulle komma tillbaka iaf tills på onsdag för jag hoppades på Thaibuffe.. Jo men tjena!! Det blev idag ist, och jag kände ingen smak alls.. Och då var det ändå starkt med MASSA vitlök... Men nej, ingenting!! Snyft... Och sen blev det en tur ut mot Torp med Elli som ville kolla in en skola som hon ska till på intervju imorgon.. Får hålla tummarna.. =) Så fort jag kom hem så satte jag mig för att söka jobb och glömde bort att städa iordning, helt plötsligt så är mamma här.. F-n... Jag visste ju att hon skulle komma, men hon skulle ringa innan hade jag bett henne. Hon glömde det.. Så det vara bara att släppa allt och plocka ihop alla snorpapper... Haha... Och nu ligger hon och snarkar på min soffa.. Ska nog snart göra samma sak känner jag, fast i min säng.. Börjar bli lite sömnig..

Så godnatt och puss & gull på er... =)

Inga kommentarer: