söndag 28 mars 2010

Klassträff och 3års kalas..


I lördags var det ju då dags för den omtalade klassträffen - 10 år sedan 9an. =)
Umgicks lite med Karin på f.m sen så bar det av till Jätten för att handla tillsammans med två av mina gamla klasskamrater; Ida och Johanna. Vi handlade till tacos som vi skulle käka tillsammans med folk från klassen. Vet ni hur svårt det är att hitta ananas på Ica Jätten? Det vet vi!! Haha... Sen åkte vi hem till Ida för att förbereda maten innan de andra skulle komma, men när vi kom dit så stod det en ytterst påtänd kille utanför porten. Vi blev lite osäkra, men vi var ju tvungna att komma in och han följde efter oss upp för trappan så vi sprang in. Sen kom Lisa och porten därnere var låst så jag gick osäkert ner, rädd för att stöta på killen, men det gick bra. Jag hade varit lite osäker på att träffa Lisa eftersom vi inte riktigt hade kommit överens i högstadiet, men när hon såg mig så sken hon upp och jag fick en bamsekram. Vi pratade mkt under kvällen och det slog mig hur förändrad hon är, hon är en helt fantastiskt rolig och trevlig människa. =)
Vi tittade plötsligt ut genom fönstret och där stod det två poliser som tog hand om pundaren, så vi kunde andas ut i vetskap om att de andra inte skulle bli antastade iaf. =)
Men iaf så fixade de andra maten medans jag grejjade med spotify och gjorde en liten spellista. =) Sen kom de andra och vi käkade och pratade en massa minnen. Det var hur roligt som helst. Sen bestämde vi oss för att gå till Martin innan vi skulle vidare, så hemma hos honom blev det någon timme med singstar innan vi drog in till Butlers.
Inne på Butlers såg och pratade man med en massa bekanta ansikten som man inte sett på 10 år.. Jag och Ida gick runt en del och jag blev "antastad" av två fula, intensiva, äckliga snubbar medans Ida höll på att bryta ihop i skrattkramper.. Men seriöst eller, har nog aldrig varit med om mer tragiska raggningsförsök... Herrejösses!!
Anna-Karin bjöd på det största glaset cider jag någonsin sett, den tog liksom aldrig slut... Haha...
Klockan 1 fick jag och Ida nog, då hade vi gjort vårat. Så vi plockade upp brorsan och Maria S och drog för att käka på Ammis. Sen gick vi hem, men det var jobbigt att gå då man var helt jävla slut... Haha...

Somnade som en stock och imorse ringde Henrik och väckte en, vi skulle ju åka till Borås. Gick upp och skulle åka till Anna & Milo för att hämta ett kort, som Anna gjort, till Engla men lyckades missa bussjäveln, trots stress, så det fick bli till att vända hem och vänta en timme. Sen bar det av, Henrik och Micke hämtade upp mig hos Milo & Anna och dryga 2 timmar senare var vi i Borås. Vi firade Engla och hon fick en massa paket. =P Vi åt glass och tjötade. Det kändes som om Fredriks hela släkt var där.. Haha,,, jag är inte riktigt bekväm med en massa nya på det sättet. Men det gick.. =) Alla tre var trötta som as och tillslut så åkte vi hem, jag var hungrig som en gnu så jag köpte en pizza att käka när jag var hemma, då hade jag sovit lite i bilen också.. Och nu sitter jag här. =)

Vill ge en massa grattiskramar till älskade Lisa som blev Rfsl Borås ordförande igår.. =)
Och till Lars som fick Rfsl Borås HBT-pris. Kärlek till er båda..
Och tittar ni längst ner HÄR så kan ni se ett välbekant namn.. Haha... Så det kan gå.. =P

Nu ska jag snart nana, ska åka till Främmestad imorgon för att överraska en väldigt sjuk mamma med städhjälp inför påsken.

Puss o gull på er!!

2 kommentarer:

Emmi sa...

Tack för att du förgyller min blogg med dina fina hälsningar. Jag älskar dig och saknar dig. Hoppas det var kul i Borås fina du. Tusen pussar o kramar från Moss

KarlAlex sa...

Hihi jo de var ett tagsedan han var liten ;) NU är han man ;D hehe jag hälsade :D ha de så bra :) hoppas du blir en trogen läsare ;) hiih