fredag 26 mars 2010

Trött men tillfreds...


Planen inatt var ju att lägga sig i tid, och jag la mig lite tidigare än vanligt, fastnade framför tvn och kom även på att fläskfilen skulle marineras över natten.. Haha... SÅ vid halv två så gick jag och la mig. Började på en ny bok - Völvans dotter och den fastnade jag så totalt i och kunde verkligen inte sluta läsa... Men insåg tillslut att jag måste lägga ifrån mig boken om jag övht skulle orka ta mig upp idag. Så 5.30 slutade jag läsa... =S Somnade som en stock och vaknade runt tolv då jag tvingade mig upp.. Satte mig i soffan för att vakna en stund, tyvärr blev den stunden lite för lång så när jag väl satte igång med städningen så vart det lite stressigt. Sprang ner med tvätt, sprang upp igen, röjjde och dammsög, satte färg i håret, skalade potatisen och gjorde hasselbackspotatis av den, in med den i ugnen, ner till tvätten, in i duschen, upp igen (Liselott hade kommit medans jag var i duschen), torka och klä på mig, fixa sallad, steka fläskfile, göra sås, duka, äta, och åka iväg under loppet av mindre än 3 timmar... Haha... Inte illa, inte illa alls... =P Hann även med att bygga en habblavink av min sopborste och en stekgaffel.. Öhum... Ja, jag ville ha upp min ljuslampa i taket och jag behövde göra på ett visst sätt.. Och nog för att det fungerade, OM inte kroken i taket nu varit så förbannat tjock så kedjan inte kom runt.. Fan... Får hitta på nåt annat smart nu ju... Haha... Liselott tittade lustigt på mitt fina bygge... =P

Maten blev iaf god, även om marinaden lämnade mer att önska.. Vore det inte så att vi faktiskt skulle iväg och stå i café resp garderob på en teater så hade jag marinerat med vitlök. Men annars var det riktigt mumsigt..

Mitt hår är tre nyanser mörkare än vad det brukar vara, mörk sammetsbrun eller nåt... Det blev bra.. =) *nöjd*

Så nu ska jag snart lägga mig och sova igen, eller ja, haha, läsa.. Så vi får la se när jag somnar... =P Brorsan ska komma hit inatt också, han är ute med sina teaterkompisar efter föreställningen.
Imorgon så ska jag umgås med Karin under dagen och på kvällen så är det dags för återträffen.. =) Ska träffa Ida och Johanna på Jätten efter fyra så handlar vi innan vi drar hem till Ida. =) Måste komma ihåg att jag faktiskt ska till systemet också.. Haha... Det hade jag totalt glömt,, något litet vill man ju ha iaf. =)

Och så sist men inte minst, en STOOOOOOR grattiskram till Elli som fått jobb... =)

Puss o gull på er..

1 kommentar:

KarlAlex sa...

Hihi jaha ;D tack du :D =)