torsdag 18 mars 2010

SJUK!!


Skriver en snabb uppd. Jag är sjuk. Dunderförkyld. Det är tråkigt som fan. Har rinnsnuva nu och det är riktigt jävla jobbigt. Bara idag har det gått åt 4 el 5 pkt med näsdukar, och då delar jag dom ändå på hälften. Det är galet. Köpte Nezeril idag; den är kass. Hjälper inte ett skit tyvärr.. Ska se om jag inte kan få tag i Otrivin Comp imorgon, den tror jag mer på. Haha... Och min näsa och "snorrännan" under är helt sönderskavda, prövade med lite nivea på men det sved så att det kändes som om det brann under näsan på mig, så det torkade jag snabbt av mig. Ett ögonblick, ska bara snyta mig igen... Suck.. Jag är helt seriöst hellre magsjuk än förkyld. Förkylning kan ju hålla i sig så förbannat länge... Blää...
Jag blir lite som en man när jag blir förkyld, det är mest syndigast om mig i hela världen och jag går runt och ylar (läs: kraxar) att; Jag minsann är SUUUUUK.. Haha... Men har iaf varit hemma hos mina föräldrar under den första delen av sjukdomsperioden, då blir man ju lite omhändertagen, men imorgon åker jag hem... Då blir jag alldeles ensam, ensam till den grad att på kvällen ska mina brorsbarn vara hos mig eftersom brorsan spelar teater och på lördag fyller Liselott år så då ska jag dit och festa. As if!! Ja iaf inte om jag mår såhär. Festa alltså, till Liselott ska jag verkligen försöka ta mig. =) Man kan ju ta det lugnt och låta de andra sköta ruljansen ute på krogen medans jag själv går hem och lägger mig.

Men till en helt annan sak; eller ja, en annan sak iaf. Den 27 mars är det dags för klassåterträff. Det är 10 år sedan jag gick ut 9an på Lyrfågelskolan i Trollhättan. HERREGUD!! Jag är gammal!! Det värsta var nog ändå när jag ringde till våran gamla klassföreståndare som vi ville ha med på förfesten. När vi pratade så kallade han mig unga dam, och det var jag väl för honom en gång i tiden, på den tiden var han lika gammal som jag är nu. Och då var han gammal för oss... Det känns galet. Han är ju bara 10 år äldre än mig. Jag har haft sex med kvinnor (kvinna) som är äldre än så. Jisses!! Min flickvän tex är 7 år äldre än mig. Men det är väl så, han var ju ändå min lärare så det ger ju honom en status, hur ung han än var när det begav sig.

Katarina däremot (en annan lärare som vi hade) kändes aldrig så gammal. Hon var ju bara 18 år äldre... Möjligen kaaaaan ju mina känslor för henne förblindat lite. Haha... Träffade henne för ett tag sen, hon var lika vacker som alltid. Men sen var hon ju verkligen den där första förälskelsen/kärleken. Den man aldrig glömmer. =) Vi pratade lite i telefon igår hon och jag, hon ringde för att prata om klassåterträffen och säga att hon inte kunde/var för feg för att komma.. Haha.. Hon ville verkligen, men bara om Magnus (han jag pratade om innan) kunde, och tyvärr kunde han inte det. =( Iaf så var det riktigt trevligt att prata med henne och prata lite minnen.. =) Vi har bestämt det att om vi ska träffas mer i klassen (om vi får mersmak) så ska vi kontakta henne och Magnus så får vi hoppas på att dom kan då. =) Det var som hon sa; Det är konstigt att tänka oss som vuxna. =)

Ser iaf fram emot återträffen. Vi ska inte, som Baramba bjöd in till (för 400 jävla spänn), äta sallad på Butlers, utan vi ska samlas hemma hos Ida och äta tacos och förmodligen ansluta oss till resterande f.d Lyrfåglare senare. =) Hoppas bara att jag är frisk till dess (säger jag och nyser så hela jag hoppar)..

Ja detta kanske blev ett ganska långt inlägg iaf. Haha... Vill bara tillägga att min älskling ska fira påsk med mig och min familj i Främmestad, det ska bli riktigt mysigt, hoppas jag. Bara inte min oförskämda farbror förstör det. *lite orolig*

Nu ska jag ta min rinnande näsa och min feber och lägga mig...

Puss o gull på er

1 kommentar:

Jo tjena sa...

Ett tips, Otrivin, bästa nässprayen jag har testat!