söndag 21 mars 2010

Längtar


Jag längtar till grillpremiären.. Tänk er en varm vår/sommarkväll, doften från köttet som ligger på grillen, nåt gott i drickglaset och skrattet från underbara vänner. Åhh vad jag bara vill att tiden ska gå fortare nu..

Idag har jag mått relativt bättre, lite ont i halsen från och till och den sedvanliga lomhördheten som slår till varje förkylning. Men den här gången så gjorde jag något som kanske skulle hjälpa mot locket i öronen. Emmi gjorde det igår och jag läste runt lite på nätet i olika forum om detta innan jag provade på det. Ställde även frågan på Facebook, Är det ngn som vet nåt om att spruta nässpray i öronen? Fick en hel del svar bla att man ibland blir rekommenderad detta av läkare vid öroninflammation. Men fick även starka nej,, men jag tänkte; What tha häck och körde på.. Det knastrade och så men utöver det så släppte det inte. Men det hade hjälpt på Emmi så allt kanske beror på i vilken grad det är i.. Vad vet jag, vad vet jag..

Även om jag inte har ngn särskild hungerkänsla just nu så måste man ju äta så tillslut så bestämde jag mig för att göra fiskpinnar och makaroner.. Har en hel del god mat hemma men varför slösa den när man inte känner ngn smak?! Jag mådde illa från första tuggan till den sista och blev mer och mer äcklad, men var tvungen att äta iaf, annars blir jag ju aldrig frisk. Jag kände verkligen INGEN smak alls, det var sååå tråkigt.. Men jag tror att jag dricker mig mätt på vatten..

Jag är galet sugen på påskmusten och ostbågarna jag har i köket, but what's the freakin' point?! Dom får ligga tills den dagen jag faktiskt känner smaken.. Tills dess är det party på halstabletter, vatten och thé.. Wooo fucking hoo.. ;)

Dagens I-lands problem(förutom att jag har så mkt mat som jag inte vill äta för att jag inte känner ngn smak); Varför i herrans namn är det så dåliga filmer på söndagar? Och bara repriser... Eftermiddagen blev räddad tack vare att jag missat lite ut Greys Antomy och Cougar Town.. Ja jisses.. Men snart är Big Bang theory slut och då är det tomt i tvtablån.. Boooring... Det betyder väl att jag måste resa mig upp ur soffan och koppla in den lånade dvd-spelaren?! Men vart hittar jag energin och motivationen till det? Ja, jag är ynklig när jag är sjuk.. Haha...
Nej nu tog det slut så det är la dags för mig att engagera mig... Hehe...

Puss o gull på er

Inga kommentarer: